divendres, 19 d’agost del 2011

EL FOC, LA FESTA I EL DRAC


Enguany la Festa Major es presenta plena d'actes, potser com cada any... però jo trobo que no, perquè el programa no s'acaba mai, ple d'actes, actes i més actes... Aquest any la Festa es respira a quilòmetres de distància, i gràcies a les noves tecnologies, he pogut llegir el programa en línia... farcit d'activitats i d'actes que ens conviden a la gran celebració en honor del nostre ínclit Sant Bartomeu. Doncs la meva sorpresa ha estat trobar-me aquest programa-gegant de proporcions cartellístiques, que hauré de guardar juntament amb el programa de la Festa Major de l'any 2004, també de mides semblants. El programa d'enguany, no és l'habitual programa de cada any. Es tracta d'unes làmines força grans, molt ben maquetades i editades, on apareixen alguns dels cartells de la Festa Major que es conserven a l'Arxiu Històric.
El que també m'agradarà serà veure el drac aquest any. A mi el foc m'agrada veure'l de lluny, a certa distància, però aquesta vegada em penso que més de quatre es voldrà mirar el drac de més a prop, i és que una de les novetats més esperades serà veure el drac restaurat de dalt a baix com mai s'ha vist, des d'aquell llunyà 1922 quan es va estrenar. En paraules del mateix Pep Pascual, transcric les seves paraules extretes del programa oficial : Com a restaurador professional he d'intentar recuperar el màxim possible l'aspecte inicial de les obres tal i com les va crear l'artista. Espero que sigui del grat de la majoria de sitgetans.
Segur que ho serà!